tisdag 4 november 2014

big in japan!

okej, jag är inte stor men ganska lång! because jag har flyttat till Japan! äntligen! Lite drygt ett år i Kyoto ska det bli, har varit här en månad nu och har hunnit bekanta mig med omgivningen. jag vet hur jag åker buss och när jag köper cigg/öl kommer jag nästan alltid ihåg att klicka på skärmen vid kassan för att bekräfta att jag är över tjugo år. jag följer seden och går (nästan) aldrig mot rött ljus. jag slänger inte mitt skräp/fimpar på marken. jag äter ris varje dag (har en riskokare, älskar den!).

alltså jösses japan I love u. だいすきです !







det här är i parken precis där jag bor, Funaokayama. jag bor nästan i en förort, men jag gillar det. känns hemtrevligt. och det är världens bästa park.





























det här är en liten del av min klass när vi har sports day med skolan. vi är allihop ganska newbies på japanska. väldigt fint gäng.



sådär, det kändes fint med ett litet tassavtryck igen! so long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar