tisdag 23 december 2014

dan före

23 december = imorgon är det julafton.

jag köpte ett paket chokladmjölk för att lyxa till julaftonsfrukosten lite. förritin när vi alltid firade jul hos mormor och morfar traskade de varje julaftonsmorgon upp för trappan till sovrummet där jag och mina syskon sov, med en frukostbricka. varm choklad med grädde, morfars skorpor, pepparkakor, morfars bröd. kanske en mandelkubb också. jag kommer ihåg sista gången när de egentligen var alldeles för skröpliga och nog inte hade varit uppe på övervåningen i gammelstugan sen senaste julen. de skulle likförbaskat upp med frukosten och se på när vi skrapade vår trisslott. 
jag saknar mormor och morfar så himla mycket. jag hoppas de är tillsammans.


    jag och en bror julen 2006

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar