torsdag 19 augusti 2010

mor och far

igår satt jag hemma hos louise och språkade. jag hade det mycket bra. vi pratade om våra föräldrar och hur de blir mindre och mindre som ens föräldrar och mer som vuxna människor när man har flyttat hemifrån. det är skönt. tänker ofta på saker som är typiska för mamma och pappa. tex att det inte finns några bilder från min student är pappas fel på ett väldigt typiskt pappasätt. mamma hade med sin kamera in till kalmar där jag tog studenten, pappa hade också med sin. när de lämnar bilen (det här har jag fått berättat alltså) frågar mamma pappa om hon ska ta med sin kamera eller om hon kan lämna den om han tar med sin. pappa säger att han tar med sin och så lämnar mamma sin kamera i bilen. och så blir det inga bilder för pappa glömmer ju kameran. idag är jag lite bitter över det. jag var fin på min student, jag hade velat ha lite bilder. det är inte var dag man är fin och tar studenten ju.

Det här är ändå jag, på studentkvällen. vi dansade på söderport där martin spelade skivor. det var strålande. och jag finns på bild. 2008 var det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar