söndag 15 augusti 2010

what friends are for

idag gick jag hem till en vän och såg en film på tv, med reklamavbrott och allt. vi gick till köket och tog en cigg när det var reklam, men fick alltid fimpa efter halva för filmen började igen, sämst. när jag bodde hemma på öland såg jag ofta film på tv. då använde jag första reklampausen till att springa ner till köket, sätta på tevatten, poppa popcorn i micron och pluppa i en tekula med grön chai i en tekopp. hälla upp popcorn, salta, hälla på vatten som precis kokat upp i kopp och springa upp med kopp och popcornskål till tvn. kom alltid tillbaka precis när filmen började igen. that's what reklampaus is for.

(mer från idag: jag välte ner ett vinglas i golvet, min vän fick glas i hälen och det började blöda som tusan, jag rusade ner till golvet och fångade upp blodet som rann. hade en amerikansk vän där med och vi pratar mest engelska när han är med så jag fick tillfället att säga "I'm covered in your blood". coolt och värt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar