tisdag 18 oktober 2011

allmosor

jag skrev ett inlägg på Bortskänkes/Mottages/Bytes/Doneras-gruppen på facebook. "om någon har lite mat över tar jag jättegärna en brödbit eller så. lite potatis kanske. krossade tomater? allt ätbart är egentligen av intresse förutom kött (vissa principer får man hålla på även om man inte har några pengar). bor på möllan."
fick svinmycket svar! cyklade ut till augustenborg och lite längre ut, lassade cykelkorgen full av fisk och ris och buljong och hembakt bröd, potatis och morötter och pepparrot. sedan blev det ännu mer. kex och ramlösa och varma koppen och nudlar och spaghetti och kokos och mer fisk. har bland annat en hel torsk i frysen nu. har aldrig haft så här mycket mat. oj.
sen blev det en rolig diskussion i gruppen också. 85 kommentarer. en del tyckte att jag är dum i huvet som inte kan ta hand om pengar. en del kollade igenom mina facebookalbum och sa att jag supit bort hela min lön. haha.


paprika



mat




på riktigt! alltså fy fan vad glad jag blir! en del är så hemskt snälla. stekte upp en del gott och åt bröd till. hembakat av emma i augustenborg! NOM NOM NOM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar