fredag 7 oktober 2011

fönstret mot vägen

har ont i halsen. det kan vara så att jag har rökt för många cigg. jag dricker te med honung ikväll. tycker inte om honung i te men för halsens skull så. för att väga upp honungsvattensmaken tar jag en cigg till. får göra så, det är fina med att vara vuxen. det ofina med att vara vuxen är att man måste arbeta för att få pengar. det har inte jag gjort så mycket det senaste dryga halvåret och med 32 kronor på kontot kan jag inte köpa öl. det räcker inte ens till ett paket cigg så det där med halsen löser sig väl själv om ett par dagar. det räcker inte heller till bio, sushi, höstjacka, cykellås, varma strumpor, resa till japan, kaffe, besök på vårdcentralen + tandläkaren, emmabodafestivalbiljett eller en fylla från systemet...
jag sitter alltså i fönstret, tittar på piffiga malmöiter (?) som ska på fest, och dricker te med honung ikväll. so long.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar